poniedziałek, 23 maja 2011

Analiza: Optimus (23 maja)

Witajcie,
Pojawiły się pytania o tym co sądzę co się dzieje obecnie z kursem OPT. Niestety ostatnio nie mam kompletnie czasu na giełdę, dlatego też nie pojawiają się nowe posty (mam nadzieję że zmieni się to w przeciągu najbliższych kilku dni).



Na wstępie chciałbym przestrzec, iż tego co napiszę poniżej nie należy brać jako rekomendacji itp itd, znacie tę śpiewkę. Nie chciałbym po prostu by ktoś przeze mnie stracił pieniądze. I oczywiście najwięcej się nauczycie gdy sami próbujecie postawić jakąś tezę :)

Tak czy inaczej ja swoje akcje Optimusa dalej trzymam. Zapewne wszyscy spodziewali się hurra wystrzału w dniu premiery itp. itd. Należało jednak pamiętać o tym iż po 1, co z tego że była premiera? Dla inwestorów ważne jest to ile złotówek dana spółka zarobi, oczywiście jest to związane z premierą Wiedźmina w tym przypadku. Jednak dopóki OPT nie ogłosi liczby sprzedanych egzemplarzy gry, albo lepiej: nie ogłosi tego ile zarobił na grze przez powiedzmy pierwszy miesiąc sama premiera gry nic nie znaczy. Z tego co słyszałem, to dla wielu ludzi wyznaczała ona dzień, w którym bez względu na wszystko będą realizować zysk. Polecam mój artykuł o tym jak zachowywały się kursy innych spółek związanych z produkcją gier w chwilach premier ich gier (http://blog-o-inwestowaniu.blogspot.com/2011/05/premiera-wiedzmina-premiery-innych-gier.html).

Jak spojrzy się na wykres z ostatnich kilku tygodni widać iż jak na razie jesteśmy w fazie konsolidacji. Inwestorzy oczekują na wyniki sprzedaży, oficjalne potwierdzenie informacji  o tym że W2 będzie wydane na konsole (i jakie modele konsol). To co teraz się dzieje to po prostu przepychanki na kursie, realizacja zysków, przewietrzenie akcjonariatu. Czyli to czego nie lubię:P Potrzeba jakiegoś dobrego info by pchnąć kurs w górę (lub w dół).

Prócz tego, spójrzcie co się dzieje na szerokim rynku, rynkach zagranicznych. Sytuacja w Grecji trochę namieszała. Przypomnijcie sobie co się działo podczas tsunami w Japonii.

Co będzie się  działo jutro? Hmm wydaje mi się że kurs dalej może spadać, najbliższe wsparcie to okolice 8.5 (połowa białej świecy). Bardzo silne wsparcie jest w okolicach 8.2 - 8.3, jeżeli ono pęknie to naprawdę może polać się krew.

Należy mieć na uwadze doskonałe wyniki sprzedaży W2 w pierwszych dniach po premierze. Bardzo prawdopodobne więc iż dobra passa będzie trwała dalej. Prócz tego obiła mi się gdzieś o uszy plotka, że OPT planuje jakąś niespodziankę...

Niestety na bardziej złożoną analizę totalnie nie mam czasu. Mam teraz na głowie miażdżący projekt, który totalnie zabiera mi czas.

Ja myślę tak: w tym roku na pewno zostanie sprzedany 1mln kopii gry W2 na PC. Daje to zyski (licząc z grubsza) 40 zł (zysk za egzemplarz gry) * 1mln = 40 mln zł. Licząc tylko te zyski  wskaźnik C/Z (to chyba najbardziej nierozumiany przez ludzi wskaźnik, bynajmniej tak można rozumieć czytając polskie strony internetowe. Wg. mnie jeden z najbardziej znaczących, tyle że należy umieć go wyliczyć i zinterpretować co nie jest takie proste jak się większości ludzi wydaje :)) przy cenie 10 zł i tak wynosi 23,80. Dla mnie ta informacja jest dość znacząca.

To tyle,
Pozdrawiam i życzę owocnych inwestycji

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...