środa, 13 kwietnia 2011

Prowizja za sprzedaż/kupno akcji nawet 0,25%!

Chciałbym przedstawić Wam sposób na obniżenie prowizji które płacimy domom maklerskim za obrót akcjami, kontraktami czy opcjami. Mało tego, bardzo możliwe iż nie będziesz musiał(-a) przenosić swojego portfela do innego biura maklerskiego! Dalej: zniżki na książki (do 20%), prenumeraty (do 20%), szkolenia (do 10%). Zainteresowani? Zapraszam do lektury!




Gdy opowiesz znajomemu iż za obrót akcjami płacisz 0,39% prowizji może on stwierdzić iż jest to niewielka kwota. Przecież to nie jest nawet pół procenta. Podobnie myślałem ja na początku moich zabaw z giełdą. Jakże wielkie było moje zdziwienie gdy podczas analizy miesięcznej w rubryce koszty prowizji zobaczyłem 700 zł! Wtedy też pomyślałem iż trzeba coś z tym zrobić.

Najbardziej podziałało zmniejszenie liczby przeprowadzanych transakcji. Jednak niektórzy z Was na pewno na takie posunięcie się nie zdecydują (daytrading, czy po prostu inwestowanie krótkoterminowe).

Kolejnym sposobem jest zapisanie się do Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych. Dokonując tego dostajemy obniżkę prowizji maklerskich nawet do 0,25%-0,3% zależy od domu maklerskiego  (chyba we wszystkich domach maklerskich podstawowa prowizja jest wyższa niż ta wartość).

Jedynym warunkiem jest opłacenie rocznej składki w wysokości 60 zł (dla osób które nie ukończyły 26lat) lub 90 zł (w pozostałych przypadkach).

Czyli w moim przypadku (<26 lat) patrząc tylko na zmniejszenie prowizji zapisanie się do SII opłaca się od wypracowania ROCZNEGO obrotu w wysokości 60 000,00 zł (w eMaklerze płaciłem 0,39% prowizji). Dodam tylko iż w lutym moje obroty wynosiły 200 000zł, więc gdybym zapisał się wcześniej to już bym zaoszczędził.

Prócz obniżenia prowizji członkostwo daje więcej bonusów: zniżki między innymi na:
  • Płatne szkolenia organizowane przez Stowarzyszenie,
  • Konferencje WallStreet i Profesjonalny Inwestor,
  • Szkolenia z zakresu rynku kapitałowego prowadzone przez firmy zewnętrzne,
  • Zakup literatury fachowej o tematyce giełdowe,
  • Produkty i usługi związane z inwestowaniem na giełdzie.
warto zajrzeć na stronę: http://www.sii.org.pl/stowarzyszenie/korzysci,z,czlonkostwa.html by zobaczyć pełną listę.

Niestety nie każdy dom maklerski ma podpisaną umowę z SII odnośnie zniżek. mBank ze swoim eMaklerem nie miał.

Listę domów maklerskich współpracujących z SII oraz wydawnictw można znaleźć tutaj: http://www.sii.org.pl/stowarzyszenie/korzysci,z,czlonkostwa.html


Co ciekawe ciężko znaleźć informacje w Internecie na temat właśnie takiej możliwości zniwelowania prowizji. Domy maklerskie jakoś się tym nie chwalą. Na forach też cisza.

Nie wiem jak Wy, ale ja z tej możliwości skorzystałem :) Polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...