niedziela, 19 czerwca 2011

Optimus: strzelanie do niewinnych

Witam w ten zimny wiosenny wieczór,
Trochę się ostatnio nie udzielałem na blogu, a to z powodu pracy oraz tego, że dostałem propozycję zatrudnienia od pewnej dużej firmy informatycznej na literę G (czeka mnie interview do którego się przygotowuję).

Trochę się działo na OPT przez te tygodnie mojego milczenia, ale oczywiście nie przestałem monitorować rynku przez ten czas.

Chciałbym podkreślić iż poglądy które przedstawię dalej są tylko moimi poglądami i nie należy się nimi kierować.





Pewnie wielu z Was zastanawia się nad pytaniem: co teraz z Optimusem? Jako że jestem zapakowany w OPT na 100% też się nad tym głowiłem. Inaczej, od pewnego czasu jestem dość przekonany o tym co się tak na prawdę dzieje:

1. Sytuacja w USA, porównajcie sobie wykres OPT z wykresem S&P500 można zauważyć że od kilku tygodni podążają mniej więcej podobną drogą. Jako że w USA było nieciekawie (a być może dalej jest i będzie jeszcze gorzej) u nas widać było reakcję.

2. Grecja i cały burdel z nią związany

3. Możliwe że ktoś większy wyszedł

4. PANIKA, PANIKA i jeszcze raz PANIKA. Przyjrzyjcie się następującemu wykresowi:




Kolory użytego przeze mnie markera mówią same za siebie. Co można zauważyć na wykresie, spadki generowane są z małym obrotem, natomiast od czasu do czasu pojawiają się zrywy popytu. Jeżeli ktoś spoglądał na notowania w trakcie sesji wie, że zrywy te były generowane przez pojedyncze zlecenia.

Moim zdaniem więc, ktoś bardzo mądrze wykorzystuje PANIKĘ by kupować akcje po taniej cenie. Drobni gracze słysząc to co się dzieje w USA, dodatkowo załamani malejącym kursem (bo jak to ma być, kurs ma cały czas rosnąć! - możliwe że ten powód jest ważniejszy niż sprawa z USA/Grecją) sprzedają je w panice (nie mając z góry założonego horyzontu czasowego inwestycji i progu wyjścia z transakcji).

Takie jest moje zdanie na temat Optimusa :) Dalej, uważam że jeżeli w USA się nie popsuje bardziej (nie przebije poziomu wsparcia w okolicy 1255 punktów) oraz sytuacja w Europie się nie pogorszy to obecnie jest bardzo dobry moment na wejście w Optimusa lub powiększenie pozycji.


Pozdrawiam,
K.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...